Heerlijk skiën dicht bij huis in Winterberg

Wintersport dichtbij huis

Een heerlijke wintersportvakantie waarvoor u niet lang hoeft te reizen, wie wil dat nou niet! Op zo’n 3 uur rijden vanaf Utrecht vindt u de Duitse Wintersport Arena Sauerland, waarvan Züschen-Winterberg onderdeel uitmaakt. Dit gebied behoort tot de meest moderne wintersportgebieden van Duitsland. Deze regio biedt u het veel sneeuwplezier ten noorden van de Alpen.

Wintersport in Winterberg biedt méér dan alleen skiën

Wie aan wintersport denkt, denkt aan skiën (of snowboarden). Maar de Wintersport Arena Sauerland heeft nog veel meer mogelijkheden. Rodelen, langlaufen, winterwandelen mogen zeker niet ontbreken. Ook de wereldberoemde bobbaan in Winterberg, de Mülhenkopfschans in Willingen en de kunstschaatsbanen dragen bij aan eindeloos winterplezier. Door de natuurlijke sneeuwzekerheid en de moderne sneeuwkanonnen kunt u van december tot en met maart genieten van winterpret.

Skigebeid Winterberg - uitgebreid en dicht bij huis

Op wintersport met de hele familie - skiën en langlaufen - het kan in Winterberg

Züschen-Winterberg: een heerlijk skigebied voor de hele familie

Skiën in Züschen doe je in Snow World Züschen, een familievriendelijk skigebied met korte pistes die perfect zijn voor de beginnende skiër. Het gebied is rustig en heeft als groot voordeel dat er nauwelijks wachttijden voorkomen bij de liften, veel ski tijd dus! Het wintersportgebied maakt onderdeel uit van het Wintersport Arena Sauerland. Zowel het rustige skigebied in Züschen, als het uitdagende skigebied in Neuastenberg en het levende skigebied in Winterberg behoren tot de mogelijkheden, aan u de keuze.

Winterberg Arena: een skigebied met eindeloze mogelijkheden

Met de Wintersport Arena Card heeft u toegang tot alle zeven skigebieden die behoren tot de Wintersport Arena Sauerland. In totaal zijn er 75 skiliften en zo’n 65 kilometer piste in de regio. Op 8 minuten rijden van Züschen-Winterberg ligt het skigebied van Neuastenberg, een compact uitdagend gebied waar onlangs een mooie 4-zits stoeltjeslift is geopend. De moderne sneeuwkanonnen zorgen ervoor dat van december tot en met maart de pistes geprepareerd zijn, ook in de avond! Een aantal van de pistes zijn voorzien van pisteverlichting wat ervoor zorgt dat er zelfs na zonsondergang nog geskied kan worden, vooral voor kinderen een bijzondere beleving.

Het sfeervolle Postwiesen - skigebied van Neuastenberg

Uw volgende wintersportvakantie in beeld en geluid